Nazywam się Karolina Dyrda.
Fascynuje mnie drugi człowiek i nasza wzajemna relacja.
Jestem psycholożką i certyfikowaną psychoterapeutką poznawczo-behawioralną. Od lat pasjonuje mnie praca z ludźmi. Lubię rozmowy z pacjentami, poznawanie ich perspektyw i wspólne odkrywanie, kim są i czego potrzebują.
Dążę do tego, aby moi pacjenci stawali się bardziej świadomi siebie i swoich wartości. Wierzę, że autentyczne zrozumienie siebie jest kluczem do kształtowania własnego życia na swoich warunkach.
Inspiruję do podejmowania odważnych kroków w kierunku spełnienia i satysfakcji. W pracy terapeutycznej skupiam się również na wspieraniu pacjentów w kształtowaniu zdrowych i satysfakcjonujących związków.
Poprzez naukę efektywnej komunikacji, empatii i radzenia sobie z konfliktami, pomagam pacjentom tworzyć więzi oparte na wzajemnym zrozumieniu i szacunku.
Zafascynowana dialektyczno-behawioralną terapią (DBT) pracuję z pacjentami nad kształtowaniem nowych umiejętności, które pozwolą im czerpać większą radość i satysfakcję z codziennego życia. Pomagam mierzyć się z dwiema pozornie przeciwstawnymi rzeczami: akceptacją emocji z jednej strony i jednocześnie wykorzystaniem umiejętności do zmiany zachowań i myśli oraz przekształcaniu ich w bardziej korzystne dla naszego rozwoju.
Wartości, w oparciu o które pracuję, to:
Empatia
Autentyczność
Otwartość
Zaangażowanie
Profesjonalizm - przestrzeganie etycznych standardów, dbanie o poufność oraz bezpieczeństwo
Stały rozwój
Superwizja
Doświadczenie zawodowe
W ostatnich latach jako psychoterapeutka pracowałam w Klinice Psychomedic i Centrum CBT, gdzie prowadziłam terapię indywidualną i grupową.
W ostatnim czasie, po rozpoczęciu zaawansowanego szkolenia w terapii dialektyczno-behawioralnej DBT COMPREHENSIVE, zaczęłam prowadzić Treningi Umiejętności DBT, które uważam za niezwykle skuteczne i pomocne dla moich pacjentów.
Jestem nimi zafascynowana do tego stopnia, że postanowiłam poświęcić na ich prowadzenie dużą część mojej pracy terapeutycznej.
Aktualnie współpracuję też z Kliniką ADHD dla osób dorosłych. Zajmuję się tam terapią indywidualną i diagnozą. Mam nadzieję, że wkrótce rozpocznę też prowadzenie Treningów Umiejętności DBT dostosowanych do potrzeb osób z ADHD.
W 2021 roku zostałam zatrudniona na Uniwersytecie Warszawskim jako psycholog-specjalista w projekcie Level-up, gdzie moim głównym zadaniem było opracowanie scenariusza szkolenia dla wykładowców UW na temat umiejętności planowania zajęć uniwersyteckich dostosowanych do potrzeb edukacyjnych studentów ze spektrum autyzmu, ADHD, dysleksją i z zaburzeniami psychicznymi.
W latach 2018-2022, w tracie studiów doktoranckich na WUM, pracowałam jako psychoterapeutka w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Tam też, pod fenomenalnym okiem docent Bryńskiej i profesora Wolańczyka nabierałam kompetencji psychoterapeutycznych.
Wcześniej, przez kilkanaście lat współpracowałam z Fundacją SYNAPSIS, gdzie prowadziłam diagnozy, terapie indywidualne i grupowe oraz koordynowałam projektami aktywizacji społecznej i zawodowej dla dorosłych osób ze spektrum autyzmu. Mimo, że od kilku lat nie pracuję już w Fundacji, organizacja ta jest cały czas w moim sercu.
W latach 2000-2005 pracowałam jako pedagog specjalny i terapeuta w Krajowym Towarzystwie Autyzmu w Szczecinie. Tam rozpoczęłam swoją wieloletnią podróż z osobami w spektrum autyzmu. Było to pierwsze miejsce, w którym uczyłam się prowadzić diagnozy nozologiczne i terapię indywidualną z osobami w spektrum. Tam też, ponad 20 lat temu prowadziłam pierwszą grupę terapeutyczną dla nastolatków z zespołem Aspergera.
Od 18 lat prowadzę szkolenia dla nauczycieli, rodziców, terapeutów i pracodawców w ramach Fundacji SYNAPSIS, Stowarzyszenia Nie-grzeczne dzieci, Instytutu Dobrej Edukacji, Stowarzyszenia "Z siedzibą w Warszawie", Centrum CBT, Mazowieckiego Centrum Szkolenia Nauczycieli, WCIES, EZRA UKSW, Psychomedic. Prowadziłam też szkolenia i warsztaty w organizacjach związanych z kulturą, Muzeum Warszawy, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Polin, Galeria Arsenał w Białymstoku.
W 2015 roku, w ramach Stowarzyszenia Dobra Edukacja, otworzyłam wraz z przyjaciółmi społeczną placówkę edukacyjną, którą przez dwa lata zarządzałam. Zaczynaliśmy z 25 dzieci na pokładzie w pięknej willi w Legionowie. Dzisiaj Akademia Dobrej Edukacji w Jabłonnie ma 270 uczniów i trzy budynki!
Wykształcenie i kwalifikacje
➔ DBT COMPREHENSIVE - zaawansowane szkolenie w terapii dialektyczno-behawioralnej PTDBT
(w trakcie)
➔ Centrum CBT 4-letnie szkolenie w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej, Warszawa
Numer certyfikatu 1254
➔ Studia doktoranckie na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, Warszawa
Otworzony przewód doktorski. Tytuł mojej pracy doktorskiej to "Deficyty teorii umysłu a centralna koherencja u osób z ASD"
➔ Studia podyplomowe SWPS i Laboratorium Psychoedukacji, Warszawa
Trener grupowy
➔ SWPS, Warszawa
Psychologia Kliniczna
➔ Uniwersytet Szczeciński, Szczecin
Pedagogika Rewalidacyjna
Szkolenia
➔ Wiedza, która daje nadzieję Dysforia płciowa, IV Międzynarodowa konferencja BPD PTDBT - 2023
➔ MMPI-2 - Stosowanie i interpretacja Minnesockiego Wielowymiarowego Inwentarza Osobowości ® (PTP) - 2023
➔ Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 - 2018
➔ Prowadzenie Warsztatów dla Dobrych Rodziców - 2018
➔ Kurs Trening umiejętności prospołecznych i zastępowania agresji dziecka StART - 2016
➔ Stosowanie i interpretowanie Skal Inteligencji i Rozwoju IDS (PTP) - 2016
➔ Pomiar inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych (PTP) - 2014
➔ Testy w diagnozie neuropsychologicznej (PTP) - 2014
➔ Neurospychologia Kliniczna Dziecka (Centrum CBT) - 2012
➔ Dwuletni cykl szkoleń Opleidingscentrum Autisme TheoPeeters, Belgia - 2007
Uzyskanie certyfikatu koterapeuty Modelu TEACCH
➔ Kurs Psychoterapii Dzieci i Młodzieży (Centrum CBT) - 2011
➔ Kurs Neurobiologicze Podstawy Integracji Sensorycznej PSTIS - 2002-2004
➔ Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i ich Rodzinom 1999 - 2001, Fundacja SYNAPSIS
Publikacje
Dyrda K., Dante-Luci K., Bieniek R., Bryńska A. (2019), Programy terapeutyczne ukierunkowane na rozwój teorii umysłu u pacjentów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu dostępne metody i ich skuteczność. Psychiatria Polska.
Dyrda K., Ołdak E., Kłosiński M., Rosińska-Włodarczyk J. (2016), Mam zespół Aspergera.
Dyrda K., Kukanow Sz., Wildner E., (2012) Wsparcie Terapeutyczne w: Model programu aktywizacji społecznej i zawodowej osób z zespołem Aspergera i wysokofunkcjonujących osób z autyzmem, Warszawa, Fundacja SYNAPSIS, s.12-27.
Dyrda K., Kukanow Sz., Matynia K., (2012), Proces rekrutacji w: Model programu aktywizacji społecznej i zawodowej osób z zespołem Aspergera i wysokofunkcjonujących osób z autyzmem, Warszawa, Fundacja SYNAPSIS, s.6-12.
Dyrda K., Gałka U., Angelika Ł., Płócienniczak K., Sobolewska E., (2000) Koncepcja Małego Systemu aktywizacji społecznej i zawodowej osób z autyzmem w: Koncepcja Małego Systemu aktywizacji społecznej i zawodowej osób z autyzmem, Warszawa: Fundacja SYNAPSIS, s.53-103.
Nagrody
Człowiek Roku 2012 Fundacji SYNAPSIS - nagroda przyznana za wprowadzanie programu wszechstronnego wsparcia dla dorosłych osób z zespołem Aspergera.
Warszawska Nagroda Edukacji Kulturalnej 2016 - I Nagroda za projekt Pudło w grochy albo gąbka na biegunach, Edyta Ołdak, Karolina Dyrda, Stowarzyszenie z Siedzibą w Warszawie - pomoce edukacyjne dla dzieci z autyzmem
Nagroda MUST HAVE 2017 w ramach Łódź Design Festival 2017 - Podręcznik dla uczniów i nauczycieli "Mam zespół Aspergera"