Psycholog, etyk, doktor nauk humanistycznych, terapeutka w trakcie czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Crescentia w Warszawie.
Prowadzi terapię indywidualną i grupową dorosłych, dzieci i młodzieży z naciskiem na kształtowanie kompetencji emocjonalnych, społecznych, komunikacyjnych, poznawczych.
Fascynuje się drugim człowiekiem i jego sposobem postrzegania świata, siebie, przyszłości, a także strategiami radzenia sobie. Zgłębianie terapii akceptacji i zaangażowania sprawiło, że traktuje oddziaływania psychoterapeutyczne jako szansę na zmianę zachowania poprzez gotowość do działania i wypróbowywania nowych umiejętności, co prowadzi do bardziej elastycznego funkcjonowania. Lubi zadawać inspirujące pytania w stylu ACT - np. Czy to, co wybierasz teraz jest życiem, jakim chcesz żyć? Uwielbia różnorodność technik defuzji, a także techniki uważności.
Jestem psycholożką, certyfikowaną trenerką TUS oraz realizatorką Szkoły dla Rodziców i Wychowawców. W tym roku rozpoczynam czteroletni kurs psychoterapii poznawczo – behawioralnej w Szkole Psychoterapii Centrum CBT przygotowujący do wykonywania zawodu psychoterapeuty.
W pracy psychologa najważniejsze dla mnie jest nawiązanie relacji bazujących na zaufaniu, szczerości, dzieleniu się refleksjami i informacją zwrotną. W każdym człowieku staram się dostrzegać jego unikalność i wyjątkowość, rozpoznać wrodzony potencjał i określić zasoby.
Największą satysfakcję zawodową sprawia mi obserwowanie nawet najmniejszych oznak rozwoju i zmian na lepsze u osób z którymi pracuję.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w Centrum Terapii Autyzmu SOTIS, Powiślańskiej Fundacji Społecznej, Fundacji Ocalenie i świetlicy socjoterapeutycznej prowadzonej przez Stowarzyszenie dla Rodzin, gdzie pracuję do dziś.
Nazywam się Agnieszka Somerfeld. Od ponad dekady wspieram dzieci, młodzież i dorosłych na drodze odkrywania siebie, swojego potencjału oraz wszechstronnego rozwoju. Współtowarzyszenie drugiemu człowiekowi w tym procesie jest dla mnie wielkim przywilejem i zaszczytem.
Pracę zawodową rozpoczęłam w 2010 roku jako oligofrenopedagog w specjalnej szkole podstawowej dla dzieci z autyzmem. Prowadziłam wówczas zajęcia indywidualne i grupowe w oparciu o zasady terapii behawioralnej. Swoje umiejętności terapeutyczne doskonaliłam pod superwizją certyfikowanego analityka zachowania.
Zafascynowana pracą terapeutyczną postanowiłam rozwijać swoje umiejętności i wiedzę w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS), gdzie ukończyłam studia podyplomowe ze Stosowanej Analizy Zachowania. Dodatkowo uczestniczyłam w szeregu szkoleń i warsztatów dotyczących rozwijania umiejętności społecznych, komunikacyjnych, emocjonalnych oraz rozwoju osobistego.
Psycholog, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Crescentia w Warszawie.
W pracy skupiam się na stworzeniu bezpiecznej, pełnej zaufania i akceptacji przestrzeni dla Klienta, dzięki której możliwa jest zmiana oraz rozwój. Wierzę w to, że relacja psychoterapeutyczna jest jednym z kluczowych czynników dla sukcesu terapii, dlatego przykładam do niej dużą wagę.
Zależy mi na tym, żeby podczas sesji Klient czuł się w pełni zaopiekowany oraz dostrzeżony. Łącze klasyczne techniki poznawczo-behawioralne z elementami trzeciej fali, jak Dialog Motywujący czy DBT. Szczególnie koncentruje się na rozwijaniu kompetencji emocjonalnych, nazywaniu i akceptowaniu emocji.
Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Warszawskim, kurs 1. i 2. stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, pierwszą część szkolenia EMDR.